پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت

تاریخ: 26 تیر 1392

امضاي نخستين قرارداد قطار شهري در مكه مكرمه

شهر مكه مكرمه به دليل بافت خاص جغرافيايي با مشكلات خاصي در زمينه حمل و نقل عمومي روبرو است، از اين رو مسئولان اين شهر از تصميم خود براي احداث شبكه حمل و نقل عمومي با تكيه بر قطار شهري خبر مي‌دهند.

نخستين قرارداد احداث شبكه حمل و نقل ريلي در مكه مكرمه به امضا رسيد تا گره از حل معضل هميشگي ترافيك و ازدحام شديد در خيابانهاي مكه مكرمه به ويژه در موسم حج گشوده شود.

بر اساس اين گزارش، امير منطقه مكه مكرمه، توافقنامه شبكه حمل و نقل عمومي در مكه مكرمه را امضا كرد.

پروژه حمل و نقل عمومي مكه مكرمه

سعد القاضي مديركل پروژه حمل و نقل عمومي با قطارها و اتوبوسها در مكه مكرمه اعلام كرد: با يكي از مهمترين شركتهاي داراي تاريخ طولاني در اداره پروژه‌هاي عظيم يعني شركت بارسنس برنكرهاو كه پروژه حمل و نقل مكه مكرمه را برعهده مي‌گيرد، قرارداد امضا شده است.

اسامه البار شهردار مكه مكرمه گفت: شبكه حمل و نقل عمومي مكه مكرمه شبكه اي براي پشتيباني شبكه فعلي در مشاعر مقدسه مي‌باشد همچنين خط «ج» براي خدمت به مشاعر مقدسه از سمت جنوبي و دانشگاه ام القري نزديك مشعر عرفات اجرا خواهد شد.

وي افزود: جزئيات پروژه حمل و نقل عمومي مكه مكرمه، بسيار زياد است كه شامل چهار خط به طور كلي ۱۸۲ كيلومتر و بيش از ۸۰ ايستگاه خواهد شد. اقدامات مربوط به مناقصه با شركت مجري پروژه حدود سه ماه طول كشيد.

البار افزود: پس از امضاي توافقنامه مذكور، چندين توافقنامه مربوط به طراحي و اجراي پروژه شبكه قطارها امضا مي‌شود كه اين پروژه طي سه مرحله اجرا خواهد شد. 

روتیتر